Rusya`da nerelere gidilir, neler yapılır, gece aleminde nerelere gidilir, ne yenir ne içilir, ne alınır ?

2 kafadar Ukrayna’dan diğer bir rotamız olan Moskova’ya doğru uçakla yola çıktık.  Kiev’den havalanan uçağımız 1,5 saat sonra Domodedovo Havaalanına indi. Aeroexpress treniyle Paveletsky istasyonuna kadar geldik. 40 dk. sürüyor sonrasında metro ile istediğiniz yere gidebiliyorsunuz. Metro hakkında bir şeyler söylemek gerekir çünkü gördüğüm en güzel metro durakları Moskova’daydı. 1931 yılında Stalin’in emri ile başlanmış ve değişik zamanları anlatan bronz heykelleriyle havası bir başka Moskova metrosunun. Bilgilendirmeler İngilizce değil Kiril alfabesiyle yazılmış ama çözülmeyecek bir şey yok. Kasım ayında Moskova’daydık ve hava soğuktu. Otelimizi önceden booking.com dan ayarladık. 3 yıldızlı merkeze yakın ibis oteli tercih ettik.

Tatbiki Moskova’da gezmeye Kızıl Meydandan başlanmalı. Kızıl Meydan, Dünya’nın en meşhur meydanlarından birisi. Asırlık tarihinden ötürü Unesco Dünya Mirasları arasında. Meşhur St. Basil’s Katedrali, State Historical Museum, Lenin’in Mozolesi, Kremlinin kırmızı duvarları ve 100 yıllık GUM alışveriş merkezi burada.

Şehrin simgesi olmayı sonuna kadar hak eden St. Basil’s Katedraline biletimizi alıp (500 Ruble 30TL civarı) girdik. Katedral benim en çok görmek istediğim yerlerden birisiydi ve içini dışını güzelce inceledim. Katedral Korkunç İvan tarafından 16.yüzyılda inşa edilmeye başlıyor ve altı senede bitiriliyor. Korkunç İvan, katedrali Astrahan Hanlığı’nı yıkması şerefine yaptırmış. Yapan mimarı kör etmiş. Katedralin en güzel ve belirgin özelliği ise soğana benzeyen rengârenk çatılarının olması. Her çatı bir zaferi simgelemekteydi ve altından yapılmıştı. Günümüzde her biri değişik renklerde boyanmıştır. İçerisi birbirinden güzel ve ince işçilikle süslenmiş katedrali gezerek diğer simgelere doğru yol aldık.

Sırasıyla Savaş tarihi müzesini, Lenin mozolesini, çar topu (dünyanın en büyük obüs topu) ve çar çanını (6 metre büyüklüğünde ve 200 ton ağrılında) da gezdikten sonra gum alışveriş merkezinde yemeğimizi yedik. Alışveriş merkezinin mimarisini çok beğendim eskiden rus yapımı eşyalar satılırken şimdilerde en baba markalar burada.

Oldukça büyük caddelerin olduğu moskova da ne yazık ki trafik berbat. 2 saat yerinden kıpırdamadan kilidin açılmasının beklendiği zamanlar bile oluyormuş. Biz buralardan yürüyerek geçerken bir sokak satıcısından 2. Dünya savaşından kalma bir palto aldım. İstanbul’da herkesin dibinin düştüğü bu paltoyu giyince kendimi ünlü gibi hissediyorum J

Ertesi gün soluğu şehri yukarıdan görmek için büyük TV kulesinde ve ardından büyük merak saldığım uzay müzesinde bulduk. Tv kulesi 45 katlı ve 540 metre uzunluğunda. Yukarıdan şehri gözlemlerken geniş ve dümdüz bir araziye kurulduğunu gördüm. Kafesinde biraz takılıp uzay müzesine geldik. Müze, turuncu hat üzerinden kullanılacak metronun Vdnkh (ВДНХ) durağında iner inmez hemen yan tarafta. Anıt müzede, ünlü kozmonot Yuriy Gagarin’in kıyafeti, kozmonotların eşyalarını, uzaya fırlatılan ilk  Sovyet uydusu Sputnik’i görmek mümkün. Uzaya olan merakım yüzünden bu müze beni bayağı sardı. Otele döndük dinlendik çünkü akşam gece alemine dalacağız J

Bu şehre pahalı derler ama ben çokta bir pahalılık görmedim. Fiyatlar bence ılımlı. Moskova güzel kızları ve hareketli mekânlarıyla standartların üzerinde bir gece hayatı sunuyor. İlk durak Arbat Sokağı. Biraz demlenmek için geldik sokak benim hoşuma gitti. İstiklale benzettim burayı. Ressamlar cambazlar müzisyenler sokağı renklendiriyorlar. Hard Rock cafede bir şeyler içtik ve Moskova’da gece hayatının kalbinin attığı bir diğer noktaya Tverskaya Sokağına doğru yola aldık. Noor bara geçtik ortam güzeldi.

City space şehrin başka bir efsane mekânı. Swissotel Krasnye Holmy’nin 34’üncü katında bulunan mekanın manzarası ve kokteylleri birinci sınıf. Kaliteyi bırakmayanlar için biçilmiş kaftan. Buradan Moskova'nın ünlü gece kulüplerinden olan Icon Night Cluba geçiyoruz, 2000 kişi kapasiteli devasa bir mekân. Cuma ve cumartesi günleri saat 22:00'de açılıyor ve sabaha kadar eğlence sürüyor. Ortam çok fena kesin tavsiyemdir.

Moskova'nın Kitay Gorod Mahallesi (Çin Mahallesi) daha çok masaj salonu, striptiz kulüplerin olduğu bir yer. Penthouse strip club ilgi çekebilecek düzeyde.

Gelecek arkadaşlarıma birkaç tüyo vereyim, bazı meşhur barlar ve gece kulüplerinde sıra beklemek gerekebilir bazen uzun kuyruklar oluşuyor. Face kontrol yapılan mekânlar var. İçeride herhangi bir olay çıkartmamak akıllıca olur çünkü Rusların pek acıma duygusu yok. Kıyafet çok önemli bence ciks olmakta büyük yarar var. Şıklık, güler yüzlü ve eli açık olmak gece âleminde Rusya’da prim yapar. Evet kızlar çok güzeller ama Brad Pitt değilseniz kimse kollarını açıp sizi beklemeyecek. Genelleme yapacak olursam burası dünya başkentlerinden birisi ve kadınlarda ona göre yüksek beklentileri olan kumaşı kaliteli tipler. Şekliniz yerinde cebiniz güçlü olsun ki işiniz rast gitsin

Yeme içme konusuna gelirsek Rus mutfağı bende pek bir etki bırakmadı. Sabah içtikleri borsh çorbası fena değil. Beef Straganofu biliyoruz ama anavatanında fark yaratır mı dedim ama olmadı. Tabi iş votkaya gelince övgüyü sonuna kadar hakediyor Rusya. Russian Standart ve Stolichnaya Elit gerek shotları gerek kokteyllere bıraktıkları tatlarla enfesler. Sevdiğim kokteyllerden moscow mule (rus katırı) kokteylini birkaç yerde denedim.çok hoşuma gitti fakat rus icadımı diye sorduğumda kimse evet diyemedi J

Rusya’dan ne alınır diye soracak olursak matruşka iyi bir şeçenek olabilir. Benim gibi 2. Dünya savaşından kalma kıyafetlerde bulabilirsiniz.Kalpaklar güzel. Votka kesinlikle iyi bir seçim olabilir. İlginç satranç takımları da alınabilecek hediyeler arasına girebilir.