11
Ağustos

Isı Sensörü Devresi (Isıya Duyarlı Devre)

Yazan: alyen  |  Kategori: Elektronik Devreler  |  Okunma: 20.407 kere  | 

Merhaba arkadaşlar,

Bugün yeni bir devre ile karşınızdayım. Isı sensörü olarak tanıttığımız devremizde NTC isimli sıcaklık arttıkça direnci düşen, azaldıkça ise direnci artan bir devre elemanı kullandık ve buna bağlı olarak bc237 transistörümüze bağladığımız rölenin çıkışına eklediğimiz led NTC ısınınca yanıyor soğuyunca da sönüyor.

 

Isı Sensörü Devresinde Kullanılan Malzemeler:

1k direnç x 3 adet
100 ohm x 2 adet
470k pot
10k  NTC
BC237 transistör x 2 adet   (Bacakları düz yüzeyi size baktığında C B E şeklindedir)
1N4001 diyot
Röle
Led

Isı Sensörü Devre Şeması:


Gördüğünüz üzere devremiz oldukça basit ve az elemanla çalıştırılabilecek bir devre. Umarım işinize yarar.

Hepinize sevdiklerinizle beraber neşeli günler diliyorum :)

 Yazının Etiketleri  

27 Yorum yapılmış

  • leyla
    12 Ağustos 2011 | Cevapla

    bu devreyi çok beğendim, paylaşımlarınız için teşekkürler.

  • nisa
    12 Ağustos 2011 | Cevapla

    Isı Sensörü Devresi sensörleri anlatmak için güzel bir konu olmuş

  • Can
    13 Ağustos 2011 | Cevapla

    Bence bu anlatımlarınızı videolar ekleyerek destekleseniz daha güzel olur.

  • Şeyda
    13 Ağustos 2011 | Cevapla

    Devreler hep ilgimi çekmiştir.

  • Rasyonel
    14 Ağustos 2011 | Cevapla

    Bir anda lise yıllarım canlandı devreyi görünce , gerçekten zamanında gerekse çizimleri gerekse tasarımları ile az uğraşmamıştım devre tasarımın ve projesi için teşekkürler

  • Ment
    14 Ağustos 2011 | Cevapla

    Sanırım LM35 ile yapılıyordu. Lise yıllarından hatırlıyorum. Yanlış değilse tabi.

  • husney
    16 Ağustos 2011 | Cevapla

    ısı sensörlü devre nasıl hazırlanır diye arayanlara iyi kaynak olacak bence

  • centuries
    28 Ağustos 2011 | Cevapla

    Bu sistem geliştirilip termal kamera sistemi yapılır mı? Konu hakkında hiçbir bilgim yok sadece öneri sundum :D

  • Eser
    03 Eylül 2011 | Cevapla

    Isıya duyarlı devreleri entegre tesislerinde, belli bi’ ısıdan sonra alarmı çalan cihazda görmüştük..

  • nıghtshade
    14 Ekim 2011 | Cevapla

    bu devreye +12 volt verılıo fakat bunun cıkısı yokmu dırek 12 v u nası verecez onu pek anlayamadım

    • Ozan
      15 Ekim 2011 | Cevapla

      Ledin – ucuna vereceğiniz beslemenin – ucunu, devrede görülen R1 (1k) direncine de + besleme ucunu verebilirsiniz. Bu şekilde devreniz çalışacaktır

  • nightshade
    15 Ekim 2011 | Cevapla

    o sekılde deıstırdım devreyı ozaman rolenın usttekı 12v gırıs ucu bosta kalıo devreye baglarkende o ucu bosmu bırakıcam yoksa orayada 12 volt vermem gerekıomu

  • Ozan
    15 Ekim 2011 | Cevapla

    Devreyi breadboard üzerinde kurduğunu varsayarak söylüyorum. Artı hatta giden tüm elemanları board üzerinde + kısmına bağlayabilirsin daha sonra ise yine boardda + bacakların olduğu yere +’yı bağlarsın. Aynı şekilde aynı işlemleri – içinde yaparsan tamamdır.

    Kısaca röle için 12V’u vereceksin.

  • burak
    17 Ekim 2011 | Cevapla

    Bana bu sekılde sensorlu fakat 3 transıstorlu devre lazım bıraz basıt olursa ıyı olur varsa bole bı devre paylasırmısınız role olmazsa sevınırım

  • tuce
    14 Aralık 2011 | Cevapla

    merhaba ben bu devreyle bırlıkte seri port kullanarak ısık yandgnda bılgisayarda bi dosyaya” ısık yandı “olarak kaydetmesını ıstıyorum ama bu konularda cok bılgısızım proje olarak verdıler yardımcı olursanız cok sevınırım

  • night
    17 Aralık 2011 | Cevapla

    bu devrede tek anlamadğm tek şey – nereye verilecek ve yukarıda dedğiniz gibi sadece led yanıyo hep aynı şekilde ntc nasıl ısınıcak olmuyo anlatan olursa bir zahmet çok sevaba girer

    • Ozan
      17 Aralık 2011 | Cevapla

      Sevgili night,

      Eksi uçları ledin – tarafının olduğu yerlerdir. Yani ledin eksisi, transistörlerin emiteri, ve NTC’nin bir ucu.

      NTC’yi ısıtmak için ise parmağınızla NTC’yi sıktığınızda bile ısınacaktır. Yada bir çakmak ile ısıtabilirsiniz.

  • Metin
    25 Aralık 2011 | Cevapla

    Merhaba, ben Ağrıda görev yapan bir Asb.ım. tahmin edeceğiniz üzere burada kışın gündüz sıcaklığı -10 üstüne pek çıkmaz, çoğunlukla dışarıda durduğum için pilli bir ayak ısıtıcı yapmak istiyorum, aslında çok basit pili kısa devre yapınca direk ısınıyor ama bu yöntem ısı kontrolü sağlamıyor, verdiğiniz bu devreyi ısı kontrolü amacıyla kullanabilirmiyim? yada bu amaçla kullanabileceğimiz ve ısıyı da ayarlayabileceğimiz bir devre varmı?

  • Rıdvan
    14 Mart 2012 | Cevapla

    Merhaba bu devreye – bağlamayı nereden yapıcaz pek anlamadım. +15 v veriyoruz ama – si yok yardımınız için teşekkürler şimdiden.

    • Ozan
      16 Mart 2012 | Cevapla

      Merhaba Rıdvan,

      Haklısın devrede şaseler gösterilmemiş. Fakat bakıldığında da anlaşılacağı gibi en alt çizgideki (hatta) tüm uçlar şaseye gidecektir. Yani ntc’nin, transistörlerin ve ledin eksi ucu şaseye (eksiye) gidecektir.

  • emre
    25 Mart 2012 | Cevapla

    meraba arkadaşlar üniversites öğrencisiyim proteus dersinde bir devre yapmam gerekiyor bana hangi devreleri önerebilirsiniz

  • anıl
    21 Nisan 2012 | Cevapla

    selamun aleykum bu devreyi isiste yaptım fakat playlediğimde led sürekli yanıyo bunun nedenini acıklayabılırmısınz

  • berkan
    07 Mayıs 2012 | Cevapla

    Öncelikle emeğinize sağlık benım anlamadıgım tek bişey var röle 5 ayaklı 12 v röleden hangi bacaklarını nasıl bağlicaz acaba bunu açıklayabilirmisiniz teşekkür ederim iyi calısmalar

  • ramazan
    15 Mayıs 2012 | Cevapla

    Arkadaşlar malzeme bilgisi olmadan devre yapmanın hiç bir anlamı yok devreyi yapmadan önce devrede kullanılan malzemeleri araştırın.Devreye başlamadan önce malzemeleri öğrenin temel çalışma mantığını kavrayın.Göreceksiniz malzemeleri öğrenerek devre yapmak çok daha hafızada kalıcı oluyor.Belki siz değerli arkadaşlar da devre tasarlayabileceksiniz.Öncelikle elektronik öğrenme merakla başlar merak öğrenmenin hocasıdır.Devre yaparken kararlı olun.Devre malzemelerini temin ettikten sonra devreyi oluştururken acele etmeyin inceleye rek yapın.Yaptığınız ortamda her türlü güvenlik tedbirini alınız.Havya altlığı kullanın,lehim dumanını solumayın gerekirse maske kullanın, herkese iyi çalışmalar

  • ramazan
    15 Mayıs 2012 | Cevapla

    öncelikle röleyi ölçü aletleri ile kontrol etmek lazım.Ölçü aleti mühendis ve teknik adamların en iyi yardımcı ölçü aletidir.Bu alete multimetre de denilmektedir;Multi demek çok fonksiyonlu metre demek ölçü aleti demektir.İkisinin birleşimi çok fonksiyonlu ölçü aleti demektir.Multimetreyi buzzer konumuna alıp rölenin uçlarını ölçmek gerekiyo iki uç bobin ucu diğer üç ortadaki ortak uç kenarlarındaki iki uç kontak uçları

  • Candaş
    13 Kasım 2012 | Cevapla

    arkadaşlar bir proje ödevi aldım ve ödev hava 25 derece oldugunda vantilatör vantilatör calısacak 15 derece oldugunda ise ufo tarzı bi ısıtıcı calısacak bunu nasıl yapabilirim ??

  • Ahmet
    06 Aralık 2012 | Cevapla

    İyi günler,ben elektrik elektronık muh. 1.sınıf ögrencisiyim bölüm hocamız bizden bi devre projesı bulup onu yapmamızı istedi ben bu devreyi yapmayı planlıyorum ama nasıl nereye ne şekilde yapacagıma daır en ufak bi bilgim yok bıraz yardımcı olabılırmısınız ?

Yorum yapın



haberler